Inspiratie & Inzichten 
Zonder toeters, bellen en/of franje.
Wel lekker no-nonsense en belachelijk praktisch.
‹ terug naar overzicht

Waarom er geen succesformules zijn

Dé gouden succesformule

Geduld is niet iets wat veel ondernemers hebben. Ik ook niet. Sterker nog, toen het geduld werd uitgedeeld heb ik dat moment gemist. Kijk, ondernemer worden is niet zo ingewikkeld. Je gaat naar de KvK, schrijft je in en hoppa je bent ondernemer. Maar dan begint het spelletje pas.

Oh ja, voor je verder leest. In deze blog geen gouden succesformule, geen 7 ultieme tips zodat…. en je krijgt ook geen gouden bergen. Als je die wel wilt dan kun je nu stoppen met lezen.

Als ondernemer heb je uiteraard klanten nodig. Je leeft tenslotte niet van de lucht. En allemaal vragen we ons af ‘hoe snel komen ze?’ Waarom ziet de wereld niet dat jij er bent, dat je er klaar voor bent om vol aan de slag te gaan? Dat je iedereen echt megagoed kunt helpen?
Helaas werkt het zo niet. Ja dat is balen, vind ik ook. De klanten komen niet aanwaaien. Je moet er wel iets voor doen. Wat ‘iets’ is, verschilt per persoon. Ja, het heeft altijd te maken met je marketing, sales, netwerken. Maar hoe je dat doet….


Als er geen klanten komen

En omdat we niet goed weten HOE we dat moeten doen, zoeken we naar een succesformule. Naar de gouden sleutel. De ultieme tips. En dat passen we allemaal 1 op 1 toe. Heel vaak is het zo dat het resultaat anders is dan je is beloofd en dat je had gedacht. En dan ga je twijfelen, want waarom lukt het niet? Of wellicht word je nijdig en voel je je genept.

Want, wat blijkt: Er komen minder of geen klanten. Of het duurt langer. Of dat er wel klanten komen, maar dat je eigenlijk liever niet met ze wilt werken. Omdat je ze niet leuk vindt, omdat ze iets van je vragen wat jij wel kan, maar niet wil leveren.

Kortom, je hebt een ‘succesformule’ toegepast die voor jou niet werkt. Wil dat dan zeggen dat die formule bagger is? Dat het onzin is? Nope, dat hoeft niet. Het kan namelijk voor sommige mensen wél werken. Als het exact bij ze past.
 

Je potentiële klant is niet iedereen

Net als er in de kleding geen one size fits all is, is dat er ook niet in je business. Zo werkt de een het liefst met de accountant als het gaat om zijn administratie. De ander kiest een boekhouder. En de volgende doet het zelf.

Waar het om gaat is dat je moet doen wat bij jou en je potentiële klant past. En voor wie nu denkt mijn potentiële klant is iedereen. Dan hier toch een gouden tip: je potentiële klant is niet iedereen. Want alleen al hierom: niemand wil klanten die niet betalen.
 

No-brainer

Voor iedereen die marketing eigenlijk niet zo leuk vindt (misschien heb je er wel een spuughekel aan), het een kunstje vindt of kost het je gewoon heel veel energie en levert het je weinig resultaat op. Blok dan je agenda af voor dinsdagochtend 18 juni. Het kan namelijk echt anders (geen gouden succesformule). 18 juni is er een gratis inspiratiesessie over Karaktermarketing. En idd gratis. Das dus voor niks. Kost je alleen zo’n 2,5 uur van je tijd. Dat is zoals je vaak ziet de zogenaamde no-brainer

Laat een reactie achter


Typ bovenstaande code over.

Hier kun je ook nog je voordeel mee doen:

plakband Soms hoef je weinig moeite te doen om klanten te krijgen

Soms hoef je weinig moeite te doen om klanten te krijgen

plakband Ondernemen in Coronatijden - zou hou je het vol

Ondernemen in Coronatijden - zou hou je het vol

plakband twee vragen die je je echt regelmatig moet stellen

twee vragen die je je echt regelmatig moet stellen