Afgelopen weekend was ik op een superleuk foodfestival. Twintig foodtrucks in een park, muziek, zon, hapje en drankje kortom gezelligheid. Sommige verkopers hadden het loeidruk, anderen verkochten niks. Waar zat het verschil in?
Het is warm nu en de afgelopen dagen, dus als ik je vertel dat vooral de verkopers met drankjes, sapjes, shakes en ijsjes het goed deden dan kijk je vast niet vreemd op. En zo werkt het, als de vraag enorm is dan weten mensen je wel te vinden, staan ze voor je in de rij. Je hoeft dan weinig moeite te doen.
Bij de trucks met eten was het nogal wisselend qua drukte. De frietkraam deed goede zaken, de pulledpork verkoper ook en de saté vond gretig aftrek. Minder druk was het bijvoorbeeld bij de truck met de Peruaanse/Koreaanse keuken en de verkoper met de cevichetostadas. Ook de wijnbar (alcohol en zon, geen beste combi), de photobooth en de kraampjes met tassen, horloges en spullen voor in huis (geen eten) hadden weinig klandizie. Nu was het uiteraard een momentopname, maar ik gok dat het de afgelopen dagen zo was.
Maar goed, wat kun je hier van leren: