Inspiratie & Inzichten 
Zonder toeters, bellen en/of franje.
Wel lekker no-nonsense en belachelijk praktisch.
‹ terug naar overzicht

Soms hoef je weinig moeite te doen om klanten te krijgen

Afgelopen weekend was ik op een superleuk foodfestival. Twintig foodtrucks in een park, muziek, zon, hapje en drankje kortom gezelligheid. Sommige verkopers hadden het loeidruk, anderen verkochten niks. Waar zat het verschil in?

Het is warm nu en de afgelopen dagen, dus als ik je vertel dat vooral de verkopers met drankjes, sapjes, shakes en ijsjes het goed deden dan kijk je vast niet vreemd op. En zo werkt het, als de vraag enorm is dan weten mensen je wel te vinden, staan ze voor je in de rij. Je hoeft dan weinig moeite te doen.

Bij de trucks met eten was het nogal wisselend qua drukte. De frietkraam deed goede zaken, de pulledpork verkoper ook en de saté vond gretig aftrek. Minder druk was het bijvoorbeeld bij de truck met de Peruaanse/Koreaanse keuken en de verkoper met de cevichetostadas. Ook de wijnbar (alcohol en zon, geen beste combi), de photobooth en de kraampjes met tassen, horloges en spullen voor in huis (geen eten) hadden weinig klandizie. Nu was het uiteraard een momentopname, maar ik gok dat het de afgelopen dagen zo was.

Maar goed, wat kun je hier van leren:

  • het is vraag en aanbod. Veel vraag, weinig moeite om klanten te vinden.
  • onbekend maakt onbemind (friet vs cevichetostadas)
  • er zijn zaken waar je geen invloed op hebt (het weer bijvoorbeeld in dit specifieke geval)
  • is je doelgroep er? En is het ook logisch dat ze op dat moment zaken met je gaan doen? (de horlogekraam op een foodfestival)
  • inspiratie voor content kun je overal opdoen.

Laat een reactie achter


Typ bovenstaande code over.

Hier kun je ook nog je voordeel mee doen:

plakband Hoe word je gelukkig(er)?

Hoe word je gelukkig(er)?

plakband Wil jij meer tijd of meer geld?

Wil jij meer tijd of meer geld?

plakband Waarom veranderen zo lastig is

Waarom veranderen zo lastig is