Inspiratie & Inzichten 
Zonder toeters, bellen en/of franje.
Wel lekker no-nonsense en belachelijk praktisch.
‹ terug naar overzicht

Redenen om een expert in te huren

Heb je echt altijd advies van een expert nodig? Of altijd echt altijd is, daar neem ik geen gif op in. Naar mijn mening hangt het ook af van je overwegingen waarom je een adviseur wilt inhuren. Wil je tijd besparen, nieuwe inzichten krijgen, ondersteuning, een spreekwoordelijke schop onder de kont? Ben je bereid te luisteren naar een expert? Er open in te gaan? Dan zeg ik: inhuren die adviseur.

Selluf doen werkt (alleen niet altijd)

Ik beken, ik ben nogal eigenwijs. Denk vaak: dat kan ik prima zelf. Of ik vind dat ik het gewoon moet kunnen. Hoe ingewikkeld kan het zijn? Inderdaad, peuters hebben dat ook, die willen ook alles selluf doen. Voor BitterZoet had ik een website nodig. Dat zou ik wel even maken. Hoe ingewikkeld kan het zijn? Verleid door reclames die brengen alsof je een site met twee vingers in de neus kan bouwen, zou ik die klus wel even fixen. Ik vond het alsnog knap ingewikkeld maar veel belangrijker, ik merkte dat ik me er helemaal niet in wilde verdiepen. Hoezo plug ins? En waarom kreeg ik mijn logo niet zoals ik het hebben wilde. Ik vond het frustrerend en het interesseerde me te weinig. Na een middag ploeteren was ik het zat. Zonde van mijn tijd en ik krijg niet de kwaliteit die ik hebben wil. Dus hop, telefoon gepakt en Steven Boot gebeld. Op korte termijn een afspraak en wat bleek: Steven en Niels zijn redders in nood. Ik gaf aan wat ik voor ogen had met mijn site en zij vertaalden het naar een ontwerp. Top, ik tijd voor andere dingen, geen zorgen meer of mijn website wel goed wordt en de experts aan de slag met waar zij expert in zijn: goede websites ontwerpen.
 

Het oog wil ook wat

Het werken met experts beviel goed dus waarom niet nog een adviseur inschakelen. Jarenlang werkte ik bij Rabobank. Een mooi bedrijf mét een kledingcode. Dat is best handig: de keuze wat je aan ‘mag’ is beperkt, het is ook lastig want hoe zorg je dat je een beetje jezelf blijft in de wereld van de vaak saaie pakken. Nu ik 'verlost' ben van het kledingprotocol vroeg ik me af wat past bij mij? Ik had geen zin om uren te shoppen (ja ik ben echt een vrouw). Gelukkig bestaan ook voor dit soort wereldproblemen experts. Ik geef toe, het inhuren van Steven en Niels was relaxter, shoppen met een personal shopper was behoorlijk intensief. Ik heb wel enorm veel lol gehad en nieuwe inzichten en ideeën opgedaan. Het bespaart me op de lange termijn geld (want geen of in elk geval minder miskopen) op de korte termijn levert het me tijd op want ‘mijn’ persoonlijke stylist Barbara shopt voor me verder zodat ik alleen nog maar hoef te passen en mijn tijd kan besteden aan andere zaken. Zoals het schrijven van een blog over het comfort dat een adviseur of expert je op kan leveren.


Voordelen van het inschakelen van een expert:

  • Nieuwe verrassende inzichten
  • Structuur
  • Tijd
  • Gemak
  • Flexibiliteit
  • Kwaliteit
  • Rust
  • Plezier
  • Kostenbesparing
  • Groei
 
Mijn wijze les in deze blog: trap niet in mijn valkuil van alles zelf willen doen. Wil je weten waar ik jou en je bedrijf mee kan helpen? Hoe je van plannen en ideeën naar concrete communicatie- of verbeteracties komt? Neem contact met me op voor een vrijblijvend (kennismakings)gesprek.
 

 

Laat een reactie achter


Typ bovenstaande code over.

Hier kun je ook nog je voordeel mee doen:

plakband 8 tips om verkopen leuk(er) te maken

8 tips om verkopen leuk(er) te maken

plakband 5 tips voor meer marketingresultaat

5 tips voor meer marketingresultaat

plakband Waarom trappen we toch in al die enorme beloftes?

Waarom trappen we toch in al die enorme beloftes?