Inspiratie & Inzichten 
Zonder toeters, bellen en/of franje.
Wel lekker no-nonsense en belachelijk praktisch.
‹ terug naar overzicht

Een echte ondernemer herpakt zich binnen 24 uur

De laatste maanden (sinds corona zeg maar) hoorde ik een regelmatig de zin: ‘een echte ondernemer herpakt zich binnen 24 uur.’
 

Succesvolle ondernemer

En ik kan je melden, ik vind iets van die zin. Sterker nog ik vind het onzin. Alsof er een soort van standaard is waar je als ‘succesvolle’ ondernemer aan zou moeten voldoen. Soort van checklistje (vinden veel mensen fijn):

  • Herpakken binnen 24 uur
  • Koud douchen
  • Een ochtendroutine hebben

En dan zijn er nog weel meer. Nu zal ik niet zeggen dat het niet kán helpen. Ik zeg wel dat het onzin is dat je het zo zou moeten doen.

Je mindset maakt je geen ondernemer

Van een lekkere mindset alleen wordt je geen goede ondernemer. Van een slechte mindset ook niet trouwens. Koud douchen zorgt er ook niet voor dat je bedrijf beter wordt. Net als vroeg opstaan.

Net als dat een pracht van een logo er niet voor zorgt dat je bedrijf een hit wordt. Of dat een website genoeg is om je bedrijf te laten draaien. En ik zeg NIET dat je geen logo hoeft of dat je een website ook wel kan schrappen.

Weten is geen implementeren

Waar het mij omgaat is dat het altijd meer is dan 1 ding. Je ondernemerstype weten bijvoorbeeld is ook niet genoeg. Je moet het wel implementeren in je bedrijf, in je marketing en ga zo maar door. Afgelopen weekend heb ik me wat ingelezen in Human Design. Ook rete-interessant maar ook hier geldt alleen je ‘design’ kennen lost niks op.

Wellicht heb je binnenkort wat vrije weken of ga je ook echt ‘op vakantie’? Ik vind dat altijd een mooi moment om voor, tijdens of direct na (of alle 3 dat kan ook) ‘even’ over het ondernemen na te denken. Of mijn bedrijf nog doet wat ik wil dat het moet doen. Of ik er nog blij van word. Dat soort dingen. Dus dat is dan ook de to do van deze week. Een evaluatiemoment.

Vragen waar je over na kunt denken:

  • Word ik écht nog heel blij van mijn bedrijf?
  • Is je omzetdoel voor de resterende maanden van 2020 nog oké? Of moet het omhoog? En zo ja waarom? Of moet het omlaag? En zo ja waarom?
  • Zijn de doelen die je je (waarschijnlijk aan het begin van het jaar) gesteld hebt nog je doelen? Of zijn er redenen om ze bij te stellen?
  • Heb ik de juiste acties gedaan? Heb ik ze ook vaak genoeg gedaan?
  • Wat ging in de afgelopen maanden eigenlijk best heel goed? En wat ging een tikkie minder en waarom?
  • Waar laat ik het op liggen……?
  • Wat ga ik de komende maanden wél doen en hoe? En wat heb ik nodig om dat te gaan doen?

Gratis tips?

Wil je even sparren over je doelen voor de rest van 2020? Dan is een gratis gesprek van 20 minuten ideaal. Gratis yep. En als ik denk dat er meer in zit dan doe ik je een aanbod. Ja échte ondernemers noemen dit een gratis strategiegesprek. Ik noem het liever wat het is ;-)

Laat een reactie achter


Typ bovenstaande code over.

Hier kun je ook nog je voordeel mee doen:

plakband Soms hoef je weinig moeite te doen om klanten te krijgen

Soms hoef je weinig moeite te doen om klanten te krijgen

plakband Het nieuwe normaal is niet normaal

Het nieuwe normaal is niet normaal

plakband Een reden waarom naamsbekendheid niet hoeft

Een reden waarom naamsbekendheid niet hoeft