Inspiratie & Inzichten 
Zonder toeters, bellen en/of franje.
Wel lekker no-nonsense en belachelijk praktisch.
‹ terug naar overzicht

5 tips voor meer marketingresultaat

Het hoeft niet altijd zo ingewikkeld te zijn. Zo is er een aantal hele simpele dingen die je zo hup kunt doorvoeren voor de betere versie van je business. Dus heel concreet een lijstje dat je zo kunt invoeren en afvinken. Handig toch?

  1. Volgens onderzoeken zou meer dan de helft van de Nederlands overwegen zijn FB-profiel op te heffen. Ik zie het niet gebeuren, jij? Dus heb jij nog wel een persoonlijk FB-profiel check dit dan even. Staat daar ook een link naar je zakelijke pagina? Nee, alsnog even doen. Dit zorgt echt voor meer bezoek en dus likes en dus ook een beter bereik van je berichten.
  2. Check dan ook even je Linked In profiel. Welke functie heb jij daar staan? Veel ondernemers gebruiken ‘eigenaar’ en dat ben je natuurlijk ook, maar niemand denkt: ‘hé laat ik vandaag eens een eigenaar gaan zoeken want die heb ik nodig.’ Nope. Je zoekt een trainer, een SEO-expert, een imagostylist, een tekstschrijver of een businesscoach. Geen eigenaar dus.
  3. Je hebt vast een visitekaartje gok ik zo. Heb je ook ‘iets’ gedaan met de achterkant of is die nog blanco? Je hoeft ze niet weg te gooien maar als je nieuwe kaartjes laat maken neem dan ook de achterzijde mee in het ontwerp. Bijvoorbeeld om je website extra te promoten, je social media, als je een digitale weggever hebt zet je dat er op. Doe in elk geval iets met de achterzijde, het is een extra kans op zichtbaarheid.
  4. Staat jouw naam op je website? Je denkt nu misschien: ‘huh? ja natuurlijk!’ maar ik zie echt regelmatig websites waar geen enkele naam op te vinden is behalve een bedrijfsnaam. En ik weet niet hoe het met jou is maar ik onthoud vaak wel de naam van iemand maar niet altijd de bedrijfsnaam. (dus extra reden om tip 1 door te voeren.)
  5. Op zoek naar foto’s voor op je website, je socialmediaberichten of je blog? Gebruik dan altijd foto’s die je gratis kunt gebruiken en ‘pluk’ ze niet gewoon even van het internet af. Je loopt dan namelijk echt een financieel risico. Gebruik bij voorkeur eigen foto’s en heb je die niet of niet voldoende zoek dan een goede fotograaf en gebruik daarnaast een site als pexels.com.
Doe dagelijks minimaal 1 actie dat bijdraagt aan inkomen, zichtbaarheid en ontwikkeling. En zorg dat je ze allemaal een paar keer in de week aan bod komen. Zonder inkomen heb je een wellicht leuke hobby, zonder zichtbaarheid weet niemand dat je er bent (en als niemand weet dat je er bent geen inkomen) en hoe meer je jezelf ontwikkeld hoe beter je bedrijf wordt. En hoe beter je bedrijf….hoe beter je inkomen. Helder?

 

Laat een reactie achter


Typ bovenstaande code over.

Hier kun je ook nog je voordeel mee doen:

plakband Waarom je marketing niet leuk vindt

Waarom je marketing niet leuk vindt

plakband Een reden waarom naamsbekendheid niet hoeft

Een reden waarom naamsbekendheid niet hoeft

plakband Waarom er geen succesformules zijn

Waarom er geen succesformules zijn